Rozwiązania Dassault Systemes wspierają prace zespołu Renault LCI

Czy efektem będzie elektryczny samochód dostawczy nowej generacji?

Firma Dassault Systèmes ogłosiła, że laboratorium LCI (Cooperative Innovation Laboratory) koncernu Groupe Renault wykorzystało platformę 3DEXPERIENCE do integracji procesów projektowych z chmurą i stworzenia eksperymentalnego pojazdu elektrycznego Renault EZ-FLEX (na zdjęciu), którego zadaniem ma być realizowanie ostatniego etapu dostaw (na stosunkowo krótkich dystansach – przy. redakcji) w miastach przyszłości.

Badacze z LCI korzystali z rozwiązania branżowego Electro Mobility Accelerator, opartego na platformie 3DEXPERIENCE. Projektanci, inżynierowe, architekci systemów, analitycy finansowi, marketerzy i inni członkowie zespołu, a także partnerzy zewnętrzni i dostawcy, mogli korzystać z dobrodziejstw sieci wirtualnej, zapewniającej wysoki poziom innowacyjności oraz bezpieczeństwo współpracy, projektowania i prac inżynierskich w czasie rzeczywistym. Członkowie zespołu mogli m.in. przeglądać i weryfikować propozycje związane z estetyką pojazdu, a także jego wymagania techniczne, analizować trendy rynkowe oraz łatwo zarządzać projektem przy użyciu zasobów 3D, takich jak rzeczywistość wirtualna, eksplorowanie zebranych danych i bliźniacza kopia cyfrowa pojazdu.

Renault EZ-FLEX. Czy pojazd doczeka się realizacji w praktyce, czy pozostanie
cyfrowym prototypem?

– Platforma 3DEXPERIENCE umożliwia tworzenie cyfrowych narzędzi do współpracy dla branży motoryzacyjnej, których możliwości wykraczają poza zwykłe projektowanie – stwierdził Laurence Montanari, starszy kierownik ds. innowacyjności i dyrektor projektu EZ-FLEX w koncernie Groupe Renault.– W ramach prac nad wirtualnym projektem pojazdu Renault EZ-FLEX przetestowaliśmy możliwości platformy pod kątem efektywności współpracy między poszczególnymi interesariuszami, w tym inżynierami, projektantami i specjalistami ds. marketingu. Wersja oparta na chmurze, w standardowej konfiguracji pozwoliła nam wypróbować zupełnie nową strategię „testuj i ucz się” z wykorzystaniem menedżerów pulpitów, zaawansowanych funkcji renderowania realistycznych obrazów, monitorowania dostaw w strefach miejskich oraz wirtualnej wizualizacji przy użyciu zestawu słuchawkowego i bez konieczności transferu lub przetwarzania danych.

Dynamiczny rozwój e-handlu generuje popyt na rozwiązania skracające czas dostawy dóbr. Pojazd autorstwa LCI, stworzony z myślą o realizacji ostatniego etapu dostaw, jest swego rodzaju eksperymentem w dziedzinie inteligentnych rozwiązań modułowych do załadunku, transportu i rozładunku towarów w strefach miejskich z wykorzystaniem elektrycznych systemów mobilnych.

– Przyszłością koncernów motoryzacyjnych nie jest tylko produkcja pojazdów umożliwiających przemieszczanie się z punktu A do punktu B. Muszą one także zacząć tworzyć zupełnie nowe wrażenia użytkowe związane z mobilnością, które odmienią nasze życie – powiedział Olivier Sappin, wiceprezes ds. transportu i mobilności w Dassault Systèmes. – Startupy i nowi gracze na rynku działają prężnie i nie muszą korzystać z przestarzałych systemów, dlatego mogą rzucić wyzwanie największym koncernom. Podejście platformowe pozwala zespołowi LCI wykorzystać wiedzę i doświadczenie w pracy nad projektami umożliwiające wprowadzanie nowych modeli biznesowych.

Kwestią otwartą pozostaje, czy pojazd wyjdzie poza etap cyfrowego prototypu i pojawi się istotnie na ulicach francuskich miast.

Źródło: Dassault Systemes, 3DS

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*