Po ponad 10. latach obecności w internecie, w 2019 roku CADblog.pl doczekał się nowego „silnika” i oparty jest obecnie na rozwiązaniach WordPress. Wykorzystuje profesjonalny motyw z kolekcji MH Themes (MH Magazine) dedykowany dla prasy, blogów i m.in. dzięki temu był jedną z pierwych polskich, w pełni responsywnych stron o tematyce CAD/CAM/CAE, zapewniającą także bezproblemową interakcję z użytkownikami (możliwość komentowania wpisów bezpośrednio na stronie, integracja z mediami społecznościowymi) itp.

Także od stycznia 2019 roku możliwość pobrania bezpłatnych e-wydań wymaga od użytkownika pozostawienia swojego „śladu” w postaci adresu mailowego i wyrażenia zgody na otrzymywanie newslettera, co pozwoli skuteczniej niż do tej pory rozbudowywać bazę zarejestrowanych Czytelników (chociaż osoby „uparte” i te, które nie chcą podawać adresu, nadal mogą korzystać z trwającego jeszcze na serwerze archiwum starej witryny internetowej – dostępne pod zakładką CADBLOG 2018).

Kilka słów z historii
CADblog.pl rozpoczął działalność w lutym 2009 r. (pierwszy wpis zamieściłem w listopadzie 2008 roku) w odpowiedzi na brak polskiego blogu o szeroko rozumianej tematyce CAD; wirtualne czasopismo „CADblog.pl” to z kolei konsekwencja zapotrzebowania na powszechnie dostępne czasopismo o podobnej tematyce, dystrybuowane bezpłatnie i bez ograniczeń. Jego celem jest opisywanie w sposób możliwie obiektywny systemów CAD, CAM, CAE i innych mających zastosowanie w praktyce inżynierskiej, dostępnych na naszym rynku.

CADblog.pl podejmuje problematykę bezpłatnego i komercyjnego oprogramowania CAD (2D i 3D), nowoczesnych technik i technologii wytwarzania (w tym także sprzętu), opisuje polskie i zagraniczne rozwiązania konstrukcyjne z różnych dziedzin (i różnych okresów), zamieszcza artykuły związane z szeroko rozumianymi systemami wspomagającymi projektowanie (w tym opisy najnowszych wersji, samouczki, opinie użytkowników, poradniki praktyczne itp.), a także wiele innych zgłaszanych na bieżąco przez zarejestrowanych prenumeratorów czasopisma. Informacje o dokładnej zawartości kolejnych e-wydań publikowane są z wyprzedzeniem na stronie www.cadblog.pl.

Cennik reklam 2020/21
Poniżej przedstawiam Państwu dostępne formaty banerów internetowych dostępnych na CADblog.pl; sugerowane ceny netto za miesięczną ekspozycję podlegają negocjacji – upusty można uzyskać w przypadku długoterminowych zamówień, transakcji wiązanych etc. Ceny uległy zmianie także w związku z sytuacją pandemiczną. Proszę jednak brać pod uwagę, iż obecnie dochód z CADblog.pl przeznaczany jest w całości na realizację inwestycji – marzenia mojej Rodziny, czyli prowadzoną systemem gospodarczym (i na przekór najróżniejszym okolicznościom) budowę domu jednorodzinnego. W tym miejscu korzystam z okazji i dziękuję wszystkim dotychczasowym sponsorom, m.in. Dassault Systemes (konkretnie DS SOLIDWORKS), Siemens Industry Software (w zasadzie Siemens PLM Software) i kilku(nastu) innym, ale przede wszystkim firmie CAMdivision, obecnej od początku i nadal wspierającej CADblog.pl.

moduły reklamowe CADblog.pl 2019

• baner górny 750 x 100 pix – 1400 zł
• baner winietowy 750 x 100 pix (lub 600 x 80 pix) – 1200 zł
• baner Xbox 350 x 450 pix (wyświetlany na prawym sidebarze) – 1000 zł
• baner box 350 x 250 pix (wyświetlane na prawym sidebarze) – 800 zł
• baner dolny 940 x 200 pix (wyświetlany tylko na stronie głównej) – 800 zł

• baner w newsletterze 750 x 100 pix – bonus do banera górnego
• baner w newsletterze 600 x 80 pix – bonus do banera winietowego
• baner dolny w newsletterze – bonus do banera dolnego na CADblog.pl
• specjalny newsletter (poświęcony tylko danemu wydarzeniu, ofercie reklamodawcy etc.) – koszt jednorazowej emisji 400 zł netto (750 zł netto za dwie emisje)

• publikacja artykułu sponsorowanego – od 500 zł netto
• publikacja artykułu merytorycznego (redagowanego przez CADblog.pl) – od 850 zł netto; na życzenie artykuł może być opublikowany jako osobna podstrona (oprócz wpisu)

*ceny obowiązują na dzień 16.11.2020 r. i mogą ulec zmianie

Na życzenie udostępnię statystyki stat24 z serwerów home.pl i raporty z Google Analytics

w imieniu redakcji
Maciej Stanisławski