| www.swblog.pl & www.cadblog.pl | Strona korzysta z plików cookies m.in. na potrzeby statystyk. Więcej >>>
stronę najlepiej oglądać z wykorzystaniem przeglądarki Chrome w rozdzielczości min. 1024 x 768 (zalecane 1280 x 1024)
|
ostatnie e-wydanie CADblog.pl | w numerze 1-2/2015 | archiwum CADblog.pl |

Blog poświęcony systemowi SolidWorks 3D CAD,     
związany z czasopismem CADblog.pl 
    
 

© Maciej Stanisławski 2009
     
          ul. Pilicka 22, 02-613 Warszawa, tel.: 0602 336 579      
 maciej@cadblog.pl     
2016 rok VIII
    

>> Strona główna | Wiadomości | SWblog | Strefa DraftSight | Ciekawe linki | Publikacje | CADblog | Archiwum CADblog.pl  | CAx Raport |
 


Wydanie aktualne

nr 1-2(19-20) 2015
dostępny w pdf
, wydanie flash tutaj


Podręczniki, publikacje tematyczne,
wydawnictwa...

• Podręcznik do SOLIDWORKS 2014

Modelowanie powierzchniowe | Narzędzia do form | Rendering
i wizualizacje...


Wydania archiwalne

numer 1(18) 2014
dostępny w pdf
, wydanie flash tutaj


numer 1(17) 2013
dostępny w pdf
, wydanie flash tutaj


numer 1(16) 2012
dostępny
w archiwum

numer 1(15) 2011
HD dostępny
w archiwum


numer 4(14) 2010
HD już dostępny
w archiwum


numer 3(13) 2010
HD już dostępny
w archiwum


numer 2(12) 2010
dostępny
w archiwum


numer 1(11) 2010 dostępny
w archiwum

 


 

„(...) Nie istnieje jeden, idealny system CAD, zaspokajający potrzeby wszystkich inżynierów.
Ale idealnym systemem jest ten, który usprawnia projektowanie i pozwala nam nie tylko doskonalić się, ale także... zaspokajać nasze potrzeby i realizować marzenia.”

zasłyszane...

Poniedziałek, 14.12.2015 r.

Od idei do robota w 15 tygodni...

Uznawany za najlepszą uczelnię techniczną w Stanach Zjednoczonych, Massachusetts Institute of Technology (MIT) zawdzięcza swoją reputację m.in. użyciu innowacyjnych aplikacji technologicznych w codziennej edukacji studentów. Łącząc elitarny poziom nauczania z oryginalnymi i praktycznymi programami, MIT zapewnia wykształcenie pewnych, doświadczonych oraz uzbrojonych w umiejętności i wiedzę inżynierów...

To m.in. takie podejście zainspirowało władze uniwersytetu do zorganizowania kursu projektowego o tematyce robotyki – i to już ponad 10 lat temu. Znany oraz najbardziej ceniony kurs na MIT, zwany „matką wszystkich kursów robotycznych” – 2.007 Design and Manufacturing I course (Kurs Projektowania i Produkcji 2.007) stał się tak popularny, że szkoły techniczne na całym świecie postanowiły organizować go również w swoich placówkach.

Uczestnicy kursu muszą zaprojektować oraz zbudować robota wyposażonego w daną indywidualną funkcjonalność opartą o konkretny temat, zmieniający się co roku. Co najważniejsze, student ma na to tylko jeden, 15 tygodniowy semestr!

Kiedy Daniel D. Frey, profesor nadzwyczajny inżynierii mechanicznej na MIT, przejął odpowiedzialność za kurs, postanowił ocenić oprogramowanie do projektowania oraz obliczeń inżynierskich, które studenci mieli do swoje dyspozycji.

– Nie było konieczne, aby kontynuować pracę z dotychczasowymi narzędziami, miałem pełną dowolność wyboru oprogramowania – tłumaczy prof. Frey. – Jednakże po przejrzeniu dostępnych opcji, postanowiłem nadal używać oprogramowania 3D CAD SOLIDWORKS. Jest to nasze podstawowe narzędzie do projektowania, które szczególnie przypadło do gustu studentom.

 

 

Według studentów profesora D. Freya, SOLIDWORKS Education jest łatwy w użyciu oraz intuicyjny w nauce, ale spełnia również wymagania bardziej zaawansowanych studentów, wykorzystujących go do zadań z zakresu modelowania – także w ramach innych przedmiotów.

– Potrzebowaliśmy parametrycznego modelowania bryłowego 3D dla rozwoju zrobotyzowanych zespołów – dodaje Frey. – Z racji tego, że studenci tak wprawnie przyswoili sobie umiejętność posługiwania się oprogramowaniem SOLIDWORKS Education, który działa płynnie na ich laptopach, byliśmy w stanie w zdecydowanie krótszym czasie poznawać jego kolejne moduły. (…) Byliśmy niezmiernie zadowoleni z używania programu SOLIDWORKS Education podczas naszego kursu... – podkreśla Frey.

Wybór SOLIDWORKS CAD 3D
2.007 Design and Manufacturing I course nie wymaga od studentów tylko uczęszczania na wykłady, robienia zadań domowych czy zdawania egzaminów, ale także – nauki i sprawdzania swoich umiejętności w środowisku SOLIDWORKS Education.

Na początku kursu każdy ze studentów otrzymuje od MIT zestaw materiałów – w tym licencję SOLIDWORKS w wersji Student Access, 6 sesji szkoleniowych CAD 3D i około 25 godzin zadań domowych na temat oprogramowania.

– Jak wiele innych uniwersytetów, przywykliśmy uczyć studentów korzystania z programów CAD-owskich w sposób zachęcający do samodzielnego wysiłku – podkreśla Frey. – Skoro oprogramowanie SOLIDWORKS Education jest bardzo łatwe do opanowania, dajemy studentom mniej czasu na naukę CAD i zachęcamy ich, aby dowiedzieli się, jak w praktyce korzystać z narzędzia – właśnie poprzez samodzielną pracę. Mamy dowody, że takie podejście przynosi rezultaty w postaci fantastycznych modeli, które studenci tworzą na koniec kursu.

Od idei do robota w 15 tygodni
Wybierając pakiet narzędzi SOLIDWORKS Education, studenci zagłębiają się w projektowanie, a następnie tworzenie robota zdolnego do wykonywania zadania związanego z tematem kursu. W jednej z edycji studenci stworzyli droidy przeznaczone do pomocy w rewitalizacji planety po katastrofie ekologicznej. A w kolejnym roku wymagano stworzenia robota zdolnego do budowy... piramidy Azteków (sic!).

Używając SOLIDWORKS Student Access (Student Engineering Kit), studenci są w stanie osiągnąć konkretne cele, takie jak np. ukończenie modelu konstrukcji robota, stworzenie mechanizmu napędowego lub zintegrowanego modelu CAD 3D całego robota. Mogą również zautomatyzować zawiłe procesy produkcyjne, wykorzystywane na innych zajęciach, chociażby te zawierające się w grupie technologii Rapid Prototyping. Studenci są wtedy w stanie zaprojektować skomplikowany model lub złożenie, a następnie wytworzyć go np. na drukarce 3D bez konieczności późniejszej obróbki mechanicznej.

Ważnym elementem kursu i jednocześnie przyczyną sukcesywnego ukończenia projektów na czas jest możliwość konsultowania koncepcji projektowych z rówieśnikami oraz doktorantami. Mimo że każdy ze studentów odpowiada wyłącznie za swojego robota, to każda wymieniona uwaga na temat projektu dodaje wartościowego doświadczenia oraz innego spojrzenia na koncepcję projektowania. – Studenci angażują się w proces recenzji, który zapewnia wkład w krytykę designu oraz wymianę poglądów – wyjaśnia Frey. – Z kolei SOLIDWORKS Education pozwala się komunikować w 3D i symulować ruch, który ułatwia ten proces...

Źródło: DPS Software (dawniej CNS Solutions), DS SOLIDWORKS


 

MIT Robot Competition 2010


Share
 


| powrót do strony głównej |
 

Blog monitorowany przez:

 
 
 
 
 
 

 

 


© Copyright by Maciej Stanisławski. Publikowane materiały są objęte prawem autorskim.
Przedruk materiałów w jakiejkolwiek formie tylko za wcześniejszą zgodą autora.  
webmaster@skladczasopism.home.pl. Opracowanie graficzne: skladczasopism@home.pl
SWblog.pl jest częścią serwisu CADblog.pl – tytułu prasowego  zarejestrowanego  w krajowym rejestrze dzienników i czasopism
na podstawie postanowienia Sądu Okręgowego Warszawa VII Wydział Cywilny rejestrowy Ns Rej. Pr. 244/09
z dnia 31.03.2009 poz. Pr 15934