|
www.cadblog.pl www.cadglobe.com | Strona korzysta z plików cookies m.in. na potrzeby statystyk. Więcej >>>

stronę najlepiej oglądać z wykorzystaniem przeglądarki Chrome w rozdzielczości min. 1024 x 768 (zalecane 1280 x 1024)
|
ostatnie wydanie | w numerze | archiwum |

Blog i czasopismo o tematyce CAD, CAM, CAE,     
systemach wspomagających projektowanie... 
    
 

© Maciej Stanisławski 2009
     
ul. Jeździecka 21c lok. 43, 05-077 Warszawa     
kom.: 0602 336 579     
  maciej@cadblog.pl     
2017 rok IX
   

  

>> Strona główna | Aktualności | CAD blog | Solid Edge blog | SolidWorks blog | CadRaport Historia CAD | Sprzętowo | W numerze | ArchiwumLinki Pobierz


    


Wydanie aktualne

nr 1-2(21-22) 2017
dostępny w pdf
, wydanie flash tutaj


W przygotowaniu

nr 3-4(23-24) 2017


Wydania archiwalne

nr 1-2(19-20) 2015
dostępny w pdf
, wydanie flash tutaj

numer 1(18) 2014
dostępny w pdf
, wydanie flash tutaj


numer 1(17) 2013
dostępny w pdf
, wydanie flash tutaj


numer 1(16) 2012
dostępny
w archiwum

numer 1(15) 2011
dostępny
w archiwum


numer 4(14) 2010
HD dostępny
w archiwum


numer 3(13) 2010
HD dostępny
w archiwum


numer 2(12) 2010
dostępny
w archiwum


numer 1(11) 2010 dostępny
w archiwum


numer 9(10) 2009
już dostępny
w archiwum


numer 8(9) 2009
już dostępny
w archiwum


Wydanie specjalne
numer 7(8) 2009
już dostępny
w archiwum


Numer 6(7) 2009
już dostępny
w archiwum


Numer 5(6) 2009
już dostępny
w archiwum


Numer 4(5) 2009
już dostępny
w archiwum


Numer 3(4) 2009
już dostępny
w archiwum


Numer 2(3) 2009
już dostępny
w archiwum



Numer 1(2) 2009
już dostępny
w archiwum


 Numer 0 (1) 2009
– dostępny
w archiwum


 

 

 

 

Czwartek, 10.04.2014 r. (rocznica katastrofy pod Smoleńskiem)

CAD, CAM, CAE i katastrofy...

Tym razem, bez jakiegokolwiek komentarza z mojej strony, przegląd różnych materiałów znalezionych w sieci, a także – link do jednego z popełnionych w zeszłym roku tekstów. Niestety, nie stracił na aktualności...

 

Maciej Stanisławski

Pewne filmy i animacje (które udało mi się pobrać w ciągu ostatnich kilku lat z sieci) nie są już dostępne, a ze względu na brak możliwości ustalenia, kto był ich autorem, w jakim oprogramowaniu (lub w jakich okolicznościach w przypadku filmów video pokazujących rzeczywiste wypadki lotnicze) zostały zrealizowane i gdzie opublikowane – muszę zrezygnować z ich upowszechnienia. Ale poniżej przykład tego, czego oczekiwałbym od komisji i zespołów zajmujących się naszą katastrofą. Nadal jedynie eksperci Parlamentarnego Zespołu posługują się nowoczesnymi narzędziami do analiz i symulacji (vide animacja prof. Wiesława Biniendy, wykonana w środowisku LS Dyna)...

 

Symulacje

• Materiał wideo pokazujący możliwości systemu NX CAE w analizach konstrukcji lotniczych...

 

 

• Prezentacja (ok. 40 minut) wykorzystania solwera MSC Nastran przy analizach i symulacjach
uszkodzeń, zderzeń, odkształceń – także konstrukcji lotniczych. Warto wspomnieć, że oprogramowanie
pozwala na wykorzystanie wyników uzyskanych z oprogramowania LS Dyna
(wykorzystywanego przez prof. Wiesława Biniendę, eksperta zespołu parlamentarnego...)


• Symulacja uderzenia kadłuba samolotu o ziemię, prędkość opadania 30 stóp (ang. ft) na sekundę...

 

 

• World Trade Center: symulacja rozpadu konstrukcji samolotu, a także struktury budynku
w następstwie zderzenia i eksplozji...

 

 

• Przykład symulacji zderzenia samolotu z elewacją budynku. Oprogramowanie ANSYS Workbench,
a film stanowi reklamówkę dla publikowanych na stronie http://www.expertfea.com/Book.html opracowań
o charakterze szkoleniowym (podręczniki, tutoriale itp.)...

 

 

• Symulacje uderzenia samolotu w wieżowiec WTC wykonana na Purdue University,
również z wykorzystaniem metody elementów skończonych (MES, ang. FEA)...

 


• Symulacja uderzenia skrzydła Tupolewa Tu-154 w drzewo (oprogramowanie LS Dyna),
autor: prof. Wiesław Binienda (Akron University)

 

• Kompilacja wystąpień prof. Wiesława Biniendy wyemitowanych na antenie Niezależna.TV i w programie Jana Pospieszalskiego w TVP Info (2012 rok)...

 

Rzeczywiste wydarzenia

Poniżej kilka filmów pokazujących wypadki lotnicze – uderzenie skrzydłem. Co prawda nie w locie, tylko podczas kołowania na lotnisku:

 

• Airbus A380 zahacza skrzydłem statecznik Bombardiera CRJ700...

 

• Boeing 737-700 uderza końcem skrzydła w kontener podczas kołowania po lądowaniu (1'02'').
Nagranie wykonane przez pasażera z pokładu samolotu. Pod koniec materiału widoczne są zdjęcia ukazujące uszkodzenia krawędzi natarcia skrzydła...

 

 

• Mistrzowskie lądowanie kapitana Tadeusza Wrony w 2011 na warszawskim lotnisku im. Freyderyka Chopina
(Boeing 767) – kompilacja różnych nagrań...

 

Boeing 747 (Jumbo Jet) uszkadza skrzydłem murowany budynek warsztatów na lotnisku w Johannesburgu...

 

Dodatkowo, materiał (reportaż) z udanego awaryjnego lądowania TU-154...

... i obiecany link do artykułu popełnionego przeze mnie na blogu we wrześniu ubiegłego roku:
|
CAE i katastrofy lotnicze, czyli moje trzy grosze... |

Współczesne systemy CAE w pełni pozwalają na wykonanie symulacji zgodnej z rzeczywistymi zachowaniami materiałów i konstrukcji w określonych sytuacjach. Nadal jednak najważniejszy pozostaje człowiek, który się nimi posługuje...

(ms)

 

Zainteresowanym polecam lekturę artykułu „Flying with structural FEA” z DESKTOP Engineer (link tutaj)...

 

Share
 


| CAE i katastrofy lotnicze, czyli moje trzy grosze... | powrót na stronę główną |


Blog monitorowany przez:


 


 

 


| reklama | redakcja | dane kontaktowe | prenumerata |
© Copyright by Maciej Stanisławski. Publikowane materiały są objęte prawem autorskim.
Przedruk materiałów w jakiejkolwiek formie tylko za wcześniejszą zgodą autora.  
webmaster@skladczasopism.home.pl. Opracowanie graficzne: skladczasopism@home.pl
CADblog.pl jest tytułem prasowym  zarejestrowanym w krajowym rejestrze dzienników i czasopism
na podstawie postanowienia Sądu Okręgowego Warszawa VII Wydział Cywilny rejestrowy Ns Rej. Pr. 244/09
z dnia 31.03.2009 poz. Pr 15934