| www.swblog.pl & www.cadblog.pl | Strona korzysta z plików cookies m.in. na potrzeby statystyk. Więcej >>>
stronę najlepiej oglądać z wykorzystaniem przeglądarki Chrome w rozdzielczości min. 1024 x 768 (zalecane 1280 x 1024)
|
ostatnie e-wydanie CADblog.pl | w numerze 1-2/2015 | archiwum CADblog.pl |

Blog poświęcony systemowi SolidWorks 3D CAD,    
związany z czasopismem CADblog.pl
    
 

© Maciej Stanisławski 2009
     
          ul. Jeździecka 21c/43, 05-077 Warszawa     
tel.: 0602 336 579     
 maciej@cadblog.pl     

2017 rok VIII     

>> Strona główna | Wiadomości | SWblog | Strefa DraftSight | Ciekawe linki | Publikacje | CADblog | Archiwum CADblog.pl  | CAx Raport |
 


Wydanie aktualne

nr 3-4(23-24) 2017
dostępny w pdf
, wydanie flash tutaj


Wydania archiwalne

nr 1-2(21-22) 2017
dostępny w pdf
, wydanie flash tutaj

nr 1-2(19-20) 2015
dostępny w pdf
, wydanie flash tutaj

numer 1(18) 2014
dostępny w pdf
, wydanie flash tutaj


numer 1(17) 2013
dostępny w pdf
, wydanie flash tutaj


numer 1(16) 2012
dostępny
w archiwum

numer 1(15) 2011
HD dostępny
w archiwum


numer 4(14) 2010
HD już dostępny
w archiwum


numer 3(13) 2010
HD już dostępny
w archiwum


numer 2(12) 2010
dostępny
w archiwum


numer 1(11) 2010 dostępny
w archiwum


numer 9(10) 2009
już dostępny
w archiwum


numer 8(9) 2009
już dostępny
w archiwum


Wydanie specjalne
numer 7(8) 2009
już dostępny
w archiwum


Numer 6(7) 2009
już dostępny
w archiwum


Numer 5(6) 2009
już wkrótce dostępny
w archiwum


Numer 4(5) 2009
już dostępny
w archiwum


Numer 3(4) 2009
już dostępny
w archiwum

 

Podstrona poświęcona darmowym (!) tutorialom SolidWorks, dotyczącym przede wszystkim...
modelowania powierzchniowego w tym popularnym systemie CAD 3D...


Wtorek, 19.04.2011 r.

Audi TT w SolidWorks? 2,5 godziny tutoriala za darmo!

A w dodatku – w polskiej wersji językowej SW!  Najciekawsze w tym wszystkim jest to, iż o tutorialu tym... anglojęzyczni użytkownicy wiedzieli już dużo wcześniej*, a 22 lutego br. można było poczytać o nim na SolidSmack.com! Osobiście dowiedziałem się o nim z maila otrzymanego od jednego z Czytelników CADblog/SWblog, za co w tym miejscu jeszcze raz serdecznie dziękuję. Cóż, najwyższy czas, by ten interesujący materiał, autorstwa młodego (jak wynika z profilu na YouTube) Polaka, doczekał się także rozpowszechnienia za pośrednictwem polskich mediów ;) podejmujących „CADową” tematykę...

* „Shame on me” – jak mawiają anglosasi. 22 lutego o tutorialu Mateusza Klibera na swoim blogu poinformował polskich użytkowników SolidWorks Maciej Karlic (link tutaj).
 
dodano 19.04.2011 r. godz. 14:34


Wiele osób miało okazję pobrać już ze strony Swblog.pl darmowy tutorial (w formie dokumentu w pliku *.pdf i tzw. blueprintów, czyli szkiców/rysunków rzutów nadwozia) obrazujący modelowanie (powierzchniowe) nadwozia Chevroleta Camaro. W odróżnieniu od animowanych tutoriali Dana Lavoie, materiał ów udostępniony został przez swego Autora całkowicie bezpłatnie. Uzyskałem jego zgodę na przygotowanie tłumaczenia owego opracowania, a w tzw. międzyczasie... doczekaliśmy się darmowego video-tutoriala (na wzór słynnego Audi R8, czy też Lamborghini autorstwa Dana), opracowanego przez Rodaka, korzystającego zresztą z polskiej wersji SolidWorks! Gdzie byłem ja, gdzie byli inni „przedstawiciele mediów”, gdy narodził się ten projekt? A wystarczyło śledzić SolidSmack.com, by poinformować Państwa o tym prawie dwa miesiące wcześniej... Cóż, lepiej późno, niż wcale.

Mateusz Kliber przygotował cykl dwudziestu sześciu 4-5 minutowych filmów, które udostępnił zainteresowanym na YouTube (link tutaj). Dwie i pół godziny modelowania powierzchniowego. Sam Mateusz pisał co prawda, iż:
„wiem, że uzyskany model jest daleki od doskonałości (zwłaszcza tylny zderzak), ale tutorial zajmuje jedynie 2,5 pół godziny, a ja nie jestem Mattem Lombardem. Moim celem było jedynie stworzenie modelu, który będzie się dobrze prezentował po zrenderowaniu. I tak wygląda. Oczywiście, można znaleźć wiele płaszczyzn, nad którymi trzeba by było popracować, udoskonalić. Np. dach, obszar nad tylnym kołem (czy wspomniany tylny zderzak). Z drugiej strony, jeśli jest to Wasz pierwszy kontakt z modelowaniem nadwozia samochodu (lub modelowaniem powierzchniowym w ogóle), to chyba rezultat nie jest zły...”

Zdecydowanie nie, a poza tym – darowanemu koniowi w zęby się nie zagląda. Zastanawiam się jedynie, dlaczego Autor nie postarał się o promowanie swojego modelu w środowisku polskich użytkowników SolidWorks. A może starał się, a jedynie ja okazałem się „ślepy i głuchy”?

Na stronie YouTube znajdziemy w każdym razie w zasadzie tylko anglojęzyczne komentarze. Mam nadzieję, że stan ten ulegnie zmianie... 26 odcinków zebranych razem. Poniżej przedstawiam dwa przykładowe, pierwszy i czwarty, w niskiej rozdzielczości (240 pix, na YouTube dostępne w lepszej!), zapisane do pliku *.flv. Można je pobrać na komputer i spokojnie podejrzeć, albo wejść od razu na YouTube (link tutaj), zaopatrzyć się wcześniej w ciasteczka, dzbanek kawy, a najbliższych namówić, by przez „chwilę” nam nie przeszkadzali...

 
Audi TT tutorial cz. 1  *.flv (ok. 7 MB)             Audi TT tutorial cz. 4  *.flv (ok. 7,5 MB)

A co powiedzieliby Państwo na tutorial przedstawiający modelowanie... poczciwej Syreny 105? Proszę się nie obawiać, jego autorem z pewnością nie będę ja. A szczegóły – niebawem...
Na zakończenie kilka słów komentarza z SolidSmack.com:
„(...) Może nie jest tak dobry, jak tutorial Audi R8 (Daniela Lavoie – przypis. red.), ale doskonale przedstawia ideę, w jaki sposób przebiega proces modelowania w środowisku SolidWorks. A jeśli jesteście profesjonalistami, to macie do czego się czepiać...”

Zachęcam (niekoniecznie do czepiania się) i pozdrawiam
Maciej Stanisławski


P.S.
A tak na marginesie... Edgersi, do dzieła!

Tutorial autorstwa Mateusza Klibera. Udostępniony bezpłatnie.
Źródło: SolidSmack.com, dzięki uprzejmości „certyfikat_adrian”

| komentuj na forum | komentarze 1 |


Poniedziałek, 8.11.2010 r.

Camaro w SolidWorks? Dlaczego nie!
Każdy może pobrać darmowy podręcznik modelowania powierzchniowego w SW!

Proszę spojrzeć na zdjęcie zamieszczone poniżej. To przykład modelowania powierzchniowego nie w CATIA, ale... w SolidWorks. Jeśli chcą Państwo dowiedzieć się, w jaki sposób ów model powstał – nic prostszego. Jego Autor, Matthew Perez, udostępnił swój tutorial, demonstrujący proces modelowania kształtu nadwozia tego sportowego „Chevy”, dla każdego zainteresowanego...

Matthew Perez, certyfikowany ekspert SW (CSWE), specjalista m.in. od projektowania części uzyskiwanych metodą wtrysku, na ponad 290 stronach krok po kroku opisuje proces modelowania bryły i detali nadwozia Camaro. I udostępnia swój tutorial kompletnie za darmo (wiem, że się powtarzam, ale już go lubię!). Jedynym minusem może być fakt, iż tutorial jest w języku angielskim. Przynajmniej... na razie, bowiem już wkrótce dostępny będzie także w języku polskim, oczywiście na SWblog.pl!

Co sprawiło, że Matt zaczął wykorzystywać SolidWorks w swoich codziennych zmaganiach inżynieryjnych? Jak wyglądały jego wcześniejsze doświadczenia z systemami CAD? Wreszcie – dlaczego zdecydował się udostępnić swój tutorial za darmo?

– Jestem i byłem studentem wydziałów inżynierii, ale... nie skończyłem jeszcze studiów z wielu różnych powodów. Zarówno w czasie nauki, jak i przez ostatnie pięć lat – w pełnym zakresie pracowałem jako inżynier projektant dla instytutu transportu (Virginia, USA). Mogę powiedzieć, że zdecydowanie wolę pracę designerską, koncepcyjną, od działań stricte inżynierskich i dlatego starałem się i staram nadal rozwijać w tym kierunku. Od ponad dwóch lat używam SolidWorks. Wcześniej (i nadal zresztą) pracowałem w systemach UGS (Unigraphics, obecnie Siemens PLM Software), korzystałem z Invetora i z kilku innych programów CAD. Po raz pierwszy z modelowaniem parametrycznym 3D zetknąłem się poznając Inventora 2007 (czyli stosunkowo niedawno – przyp. redakcji). Wcześniej pracowałem przede wszystkim z AutoCADem, ale niewiele i praktycznie jedynie w szkole. Pracę w SW oceniam wspaniale, ta platforma naprawdę daje mi wiele swobody podczas modelowania powierzchniowego – opowiada Matthew Perez. – Niedługo po tym, jak zacząłem pracę z SolidWorks, przystąpiłem do programu certyfikacji, chciałem uzyskać swój pierszy certyfikat. Jestem kompletnym samoukiem i nie mam za sobą żadnego „oficjalnego” treningu, ani odbytego szkolenia. Cóż, mimo to (a może dzięki temu – przyp. redakcji) uzyskałem swój tytuł CSWP (Certified SolidWorks Professional) – za modelowanie powierzchniowe, technologie wtrysku, arkusze blach etc. Następnym krokiem było uzyskanie certyfikatu CSWE (Expert) – co nastąpiło niedługo potem.

– Zamodelowanie nadwozia samochodu było zawsze tym, co chciałem zrobić, ale... nie do końca wiedziałem, od czego i jak zacząć – zapewne jak większość użytkowników. Spróbowałem kilku modeli, zanim przystąpiłem do realizacji Camaro. Wybór tego samochodu wiązał się nie z moimi osobistymi preferencjami, czy sympatią dla marki, ale na jednym z forów ktoś poruszył taki wątek, odnośnie właśnie tego modelu. Postanowiłem się z tym zmierzyć. Dodam, iż do tej pory nie było nigdzie darmowych samouczków dotyczących modelowania (samochodu) w SW, a ja m.in. dlatego postanowiłem „udokumentować” moją drogę do realizacji modelu krok po kroku. Efektem tego jest niniejszy tutorial, który nie jest podręcznikiem typu „zrób to, zrób tamto”, ale raczej opisuje i prowadzi czytelnika poprzez mój proces myślowy towarzyszący realizacji modelu – wyjaśnia Matt. - Naprawdę pasjonuje mnie CAD i wielką radość sprawia pomoc innym w nauce i przyswajaniu jego tajników – dodaje. – Doszedłem także, że powinno to być dostępne bez ograniczeń dla wszystkich, którzy chcą zdobywać wiedzę. I jest dostępne za darmo – właśnie nie pliki, nie gotowy model, ale – wiedza, jak go wykonać.


| pobierz tutorial |

Poniżej znajdą Państwo kilka zrzutów ekranowych, jak Camaro zaprojektowane przez Matthew'a wygląda po renderingu w PhotoView 360. Proszę sobie wyobrazić, że – Państwo mogą zrobić dzięki niemu to samo, uzyskać taki sam efekt. Może ktoś pod wpływem tego samouczka postara się o rendering np. poloneza „borewicza”?

Tutorial (296 stron w pliku pdf, dokument spakowany w format *.rar razem z wyjściowymi rzutami nadwozia) prowadzi nas w zasadzie krok po kroku i proszę się nie martwić – ilustruje go ogromna ilość dokładnych zrzutów ekranowych prowadzących przez cały proces. Jedyne, co może dodatkowo pomóc wszystkim, którzy chcą zmierzyć się z modelowaniem, to wskazówki i samouczki (dostępne na stronie www.the-blueprints.com) pokazujące, jak tworzyć profile i linie dla modelowania powierzchni.

– Camaro nie było najłatwiejszym przykładem, jaki można zamodelować w 3D, korzystając z SW, ale odnalazłem wielką przyjemność w modelowaniu go w wirtualnym świecie i doprowadzeniu projektu do końca, także po to, by pokazać cały proces innym – dodaje Matthew Perez.

Aby pobrać spakowany plik tutoriala i rzutów Camaro, należy kliknąć tutaj.

Źródło: www.solidsmack.com

| powrót do strony głównej |

Blog monitorowany przez:

 
 
 
 
 
 

 

 


© Copyright by Maciej Stanisławski. Publikowane materiały są objęte prawem autorskim.
Przedruk materiałów w jakiejkolwiek formie tylko za wcześniejszą zgodą autora.  
webmaster@skladczasopism.home.pl. Opracowanie graficzne: skladczasopism@home.pl
SWblog.pl jest częścią serwisu CADblog.pl – tytułu prasowego  zarejestrowanego  w krajowym rejestrze dzienników i czasopism
na podstawie postanowienia Sądu Okręgowego Warszawa VII Wydział Cywilny rejestrowy Ns Rej. Pr. 244/09
z dnia 31.03.2009 poz. Pr 15934