| www.swblog.pl & www.cadblog.pl | Strona korzysta z plików cookies m.in. na potrzeby statystyk. Więcej >>>
stronę najlepiej oglądać z wykorzystaniem przeglądarki Chrome w rozdzielczości min. 1024 x 768 (zalecane 1280 x 1024)
|
ostatnie e-wydanie CADblog.pl | w numerze 1-2/2015 | archiwum CADblog.pl |

Blog poświęcony systemowi SolidWorks 3D CAD,     
związany z czasopismem CADblog.pl 
    
 

© Maciej Stanisławski 2009
     
          ul. Pilicka 22, 02-613 Warszawa, tel.: 0602 336 579      
 maciej@cadblog.pl     
2017 rok IX
    

>> Strona główna | Wiadomości | SWblog | Strefa DraftSight | Ciekawe linki | Publikacje | CADblog | Archiwum CADblog.pl  | CAx Raport |
 


Wydanie aktualne

nr 1-2(19-20) 2015
dostępny w pdf
, wydanie flash tutaj


Podręczniki, publikacje tematyczne,
wydawnictwa...

• Podręcznik do SOLIDWORKS 2014

Modelowanie powierzchniowe | Narzędzia do form | Rendering
i wizualizacje...


Wydania archiwalne

numer 1(18) 2014
dostępny w pdf
, wydanie flash tutaj


numer 1(17) 2013
dostępny w pdf
, wydanie flash tutaj


numer 1(16) 2012
dostępny
w archiwum

numer 1(15) 2011
HD dostępny
w archiwum


numer 4(14) 2010
HD już dostępny
w archiwum


numer 3(13) 2010
HD już dostępny
w archiwum


numer 2(12) 2010
dostępny
w archiwum


numer 1(11) 2010 dostępny
w archiwum


numer 9(10) 2009
już dostępny
w archiwum


numer 8(9) 2009
już dostępny
w archiwum


Wydanie specjalne
numer 7(8) 2009
już dostępny
w archiwum


Numer 6(7) 2009
już dostępny
w archiwum


Numer 5(6) 2009
już wkrótce dostępny
w archiwum


Numer 4(5) 2009
już dostępny
w archiwum


Numer 3(4) 2009
już dostępny
w archiwum


Numer 2(3) 2009
już dostępny
w archiwum



Numer 1(2) 2009
już dostępny
w archiwum


 Numer 0 (1) 2009
– dostępny
w archiwum

 

Wybrane
artykuły związane
z SolidWorks:

Wywiad
z Kishore Bolayakuntla

(na CADblog.pl)

Relacja
z SolidWorks World 2009

(na CADblog.pl)


 


Wtorek, 2.02.2016 r.

SOLIDWORKS World 2016

relacja subiektywna

SOLIDWORKS Visualize, SOLIDWORKS Xdesign, Xdrive, nowe formy licencjonowania – to tylko kilka nowości, które zaprezentowane zostały podczas pierwszej sesji generalnej konferencji SOLIDWORKS World 2016, odbywającej się w dniach 31.01. – 3.02.2016 w Dallas, w Texasie

Maciej Stanisławski

Na skróty: | dzień I |  dzień II | dzień III |
SOLIDWORKS Visualize
licencjonowanie
SOLIDWORKS Xdesign
 

Texas to chyba mój ulubiony stan. I to nie dlatego, że drugi co do wielkości (zaraz po Alasce), że zazwyczaj słoneczny, że można w nim znaleźć wspaniałe muzeum motocykli (South Texas Motorcycle Museum w Edinburgu). Lubię go ze względu na ludzi (tak, jakoś tak się składa, że lubię „rednecksów”), na fakt, iż w pobliżu San Antonio można znaleźć miejscowość „Panna Maria” – najstarszą w USA polską osadę (niestety, w tej chwili jest to kolejne „ghost town”), a także ze względu na flagę, która bardzo kojarzy mi się z Polską.

Kolejny raz jednak (tym razem mimo zaproszenia), nie jest mi dane przebywać na miejscu (przyczyny rodzinne) i relacjonuję wydarzenie, siedząc wygodnie przed ekranem komputera. Dokładam jednak starań, by przygotować dla Państwa „esencję”, najważniejsze informacje. A trzeba przyznać, że pierwsza sesja generalna przyniosła kilka nowości dużego kalibru.

Konferencja zaczęła się w zasadzie w niedzielę (31.01.2016 roku) spotkaniem w pawilonie partnerskim, a wcześniej miały już miejsce pierwsze sesje techniczne i seminaria. Natomiast w poniedziałek o godzinie 8.30 lokalnego czasu (u nas o 15.30) miała miejsce pierwsza, wyjątkowo długa (chyba najdłuższa w historii) sesja generalna...

Dzień I
Pierwsze, co rzuca się w oczy wszystkim obecnym, a także śledzącym wydarzenie on-line, to wielki #tag #SSW16 widoczny na scenie. Istotnie, trudno wyobrazić sobie jakiekolwiek wydarzenie o charakterze społecznościowym (a mówimy o największej konferencji użytkowników, a więc o globalnej społeczności SOLIDWORKS) bez uczestnictwa mediów o takim charakterze. Relacje na FB, na Twitterze, posty idące w setki, jeśli nie tysiące... bowiem konferencja SOLIDWORKS World 2016 przyciągnęła ponad 5500 uczestników do Dallas, a łącznie ze śledzącymi wydarzenie za pośrednictwem przekazu – liczba uczestników zbliżyła się (lub nawet przekroczyła) 8000 zarejestrowanych i zainteresowanych osób.

 

8 000 uczestników (wliczając tych on-line, jak piszący te słowa...)

 

Pierwsze wystąpienie to CEO DS SolidWorks, Gian Paolo Bassi. Tutaj warto zacytować kilka wypowiedzi, które w jakiś sposób rzucają światło na to, czego możemy spodziewać się nie tylko podczas konferencji, ale także – po najnowszej wersji SOLIDWORKS i aplikacji jej towarzyszących.

– Innowacje potrzebują możliwości współdzielenia, wymiany i doświadczenia pomysłów i umiejętności – stwierdził Gian Paolo Bassi. Tak jest istotnie, we współczesnym świecie, ale nie można zapominać o tym, jak uczy nas historia naszej cywilizacji, że wiele idei i pomysłów rodziło się w samotnych umysłach geniuszy danej epoki. W każdym razie wypowiedź Gian Paolo Bassi i kontekst tej wypowiedzi wyraźnie wskazywał na chęć postrzegania oprogramowania SOLIDWORKS jako części platformy 3DEXPERIENCE, czemu w zasadzie nie należy się dziwić.
– Zależy nam na tym, by łączyć użytkowników, pracowników etc. za pośrednictwem naszej platformy – tłumaczył CEO DS SolidWorks. – Wyobraźcie sobie, że udałoby się rozszerzyć ten „ekosystem” na cały świat! – dodał. Istotnie, obecnie platforma 3DEXPERIENCE jest w stanie zaspokoić zapotrzebowanie w zasadzie każdej branży przemysłowej.

 

SOLIDWORKS i Platforma 3DEXPERIENCE jako odpowiedź na potrzeby każdej branży...

 

Następnie na scenie wystąpił Bernard Charles, CEO Dassault Systemes, który przytoczył kilka „case studies” odnośnie wykorzystania rozwiązań 3DS, a konkretnie – platformy 3DEXPERIENCE. Jedno z nich dotyczyło digitalizacji w zasadzie całego miasta – Singapuru.
– Tutaj nie chodzi tylko projektowanie, ale o nowy model biznesowy – stwierdził Bernard Charles.

 

Bernard Charles i Gian Paolo Bassi

 

Następne Monica Menghini (Executive Vice President i Chief Strategy Officer Dassault Systèmes) opowiedziała o nowych oczekiwaniach i potrzebach ze strony odbiorców: konsumentów, klientów. Doskonałe produkty nie są już wystarczającą odpowiedzią, klienci oczekują czegoś więcej, rozwiązań dopasowujących się do ich potrzeb (personalizacja, indywidualizacja? – przyp. redakcji), a to oznacza, że projektanci także muszą zmienić swoje podejście do opracowywania nowych rozwiązań.

 

Monica Menghini: „SOLIDWORKS in the age of experience...”


– Design to wizja, a kształty gotowego produktu są tylko jej rezultatem – mówiła Menghini. Coraz częściej bodziec do poszukiwania nowych rozwiązań pochodzi od małych i średnich przedsiębiorstw, które bardzo często mogą elastyczniej reagować na potrzeby konsumentów.

Na scenę wrócił Gian Paolo i podjął rozmowę na temat trzech filarów określających SOLIDWORKS jako „platformę innowacji”. Są nimi:
• ludzie – społeczność SW liczy ponad 5 mln użytkowników, w tym 175 000 posiadających certyfikaty; od wprowadzenia edycji 2016 w seminariach na całym świecie wzięło udział ponad 45 000 uczestników, a ponad 6 000 wydarzeń przygotowanych przez VAR znalazło się w kalendarzu branżowych imprez (warto wspomnieć także, że przekroczono magiczny próg... miliarda (sic!) odnowionych licencji SW!),

 

Pierwszym z filarów, na którym opiera się SOLIDWORKS, są ludzie...


• aplikacje – chodzi nie tylko o główne narzędzie, jakim jest 3D CAD SOLIDWORKS, ale i inne rozwiązania programowe z nim współpracujące,
• infrastruktura – w znaczeniu sposobu dostarczania oprogramowania użytkownikowi.

Zatrzymajmy się na chwilę w obszarze aplikacji. O ile o nowościach SOLIDWORKS 2017 będziemy mogli powiedzieć coś więcej po środowej sesji generalnej, o tyle pierwszego dnia zasygnalizowano także obecność kilku nowych rozwiązań:

SOLIDWORKS Visualize – zestaw nowych wyspecjalizowanych narzędzi do renderingu, z których swobodnie może korzystać każdy użytkownik, nawet nie posiadający technicznego „zaplecza”. Co więcej, owe fotorealistyczne renderingi są gotowe do publikacji w sieci w ciągu dosłownie kilku minut,
SOLIDWORKS PCB – powstałe dzięki partnerstwu z Altium, ucieszy projektantów podzespołów elektronicznych i nie tylko,
• nowe rozwiązania do druku 3D – ale tym razem nie chodziło o zmiany w interfejsie użytkownika, co o zaimplementowanie/zintegrowanie środowiska SOLIDWORKS z drukarką 3D... koreańskiego producenta. Oczywiście pozostawiono wszystkie funkcjonalności, pozwalające na wykorzystywanie innych drukarek, ale dla Sindoh Ltd. uczyniono wyjątek (przynajmniej na razie) i w nowym SOLIDWORKS znajdziemy osobne menu dla Sindoh 3Dprinter. Sama drukarka jest dosyć interesująca, jej producent posiada ponad 50 lat doświadczenia z urządzeniami do druku 2D i nie ukrywa, że w swoim urządzeniu do szybkiego prototypowania wykorzystał tą wiedzę, podobnie jak standardowe, produkowane przez siebie i wykorzystywane w swoich kopiarkach, drukarkach i innych urządzeniach biurowych – podzespoły: silniki, sterowniki, prowadnice etc. W chwili obecnej nie jestem w stanie podać Państwu ceny urządzenia, ale postaram się uczynić to niebawem.

 

Sindoh, koreańska drukarka 3D w pełni zintegrowana z SOLIDWORKS...

 

Wyróżnikiem drukarki Sindoh 3D jest także fakt, iż tworzywo wykorzystywane do druku instalujemy w wygodnych w użyciu kartridge'ach, a nie w postaci np. szpulki z nawiniętym materiałem. Zdaniem producenta przekłada się to na wygodę i łatwość eksploatacji drukarki.

Natomiast jeśli chodzi o „infrastrukturę”, to... możemy spodziewać się nowych sposobów licencjonowania oprogramowania SOLIDWORKS.

 

Nowe licencje czasowe, nowe możliwości testowania SOLIDWORKS w wersji on-line
(full browser – w pełni w oknie przeglądarki)


I tak, oprócz dotychczasowych stałych licencji, wprowadzona została możliwość uzyskania licencji czasowej – kwartalnej lub dłuższej (pojawiają się doniesienia o miesięcznym okresie „wypożyczenia” oprogramowania, ale podczas konferencji taka informacja nie padła). Natomiast niebawem będzie możliwe testowanie aplikacji DS SOLIDWORKS on-line (w zasadzie na każdej platformie programowej, bowiem odbywać się będzie w oknie przeglądarki), w 14 (sic!) wersjach językowych!

 

Kishore Boyalakuntla i Gian Paolo Bassi

 

Na scenę poproszony zostaje Kishore Boyalakuntla, Senior Director of Product Management (miałem okazję rozmawiać z nim w minionych latach, jeszcze gdy był dyrektorem odpowiedzialnym za rozwiązania do symulacji i wizualizacji w SOLIDWORKS), który przedstawił kolejne interesujące aplikacje/narzędzia wspomagające pracę użytkowników SOLIDWORKS:

Xdrive – to aplikacja oparta na platformie 3DEXPERIENCE, która pozwala użytkownikom SOLIDWORKS na automatyczne przechowywanie danych w chmurze, jak również na ich bezpieczną wymianę, czy też współdzielenie z innymi użytkownikami pracującymi nad danym projektem. Dotyczy to wszelkiego rodzaju plików, nie tylko modeli CAD i dostępne będzie bezpośrednio z poziomu interfejsu użytkownika SOLIDWORKS, począwszy od wersji 2017,

 

Xdrive to coś więcej, niż DropBox, czy nawet CADbox...

 

Part Supply – kolejna aplikacja, powstała we współpracy z EXALED i bazująca na Exalead One Part, służy do wyszukiwania i ponownego użycia modeli, części etc. w istniejących bibliotekach, bazach. Analizuje kształt i dzięki temu pozwala na dobranie np. z 3D ContentCentral lub TraceParts takich części (elementów, podzespołów), które najlepiej sprawdzą się w danym projekcie, najlepiej sprostają wymaganiom użytkownika. Part Supply jest częściowo zintegrowane z interfejsem użytkownika SOLIDWORKS.

 

Part Supply pozwala błyskawicznie znaleźć potrzebne podzespoły w bibliotekach gotowych komponentów...

 

SOLIDWORKS Xdesign (#Xdesign)
Ta aplikacja zasługuje w zasadzie na osobne opracowanie. I bez wątpienia jest jednym z najmocniejszych i najciekawszych punktów I sesji generalnej konferencji SOLIDWORKS World 2016 (#SWW16).

Oto otrzymujemy CAD 3D podobny do SOLIDWORKS, a pracujący w oknie przeglądarki (czyżby odpowiedź na zdobywającą coraz większą popularność Onshape?).

 

SOLIDWORKS Xdesign... Jak widać, tutaj na ekranie iPada...


Gian Paolo i Kishore zaprezentowali, w jaki sposób można pracować w środowisku Xdesign w zasadzie z dowolnego urządzenia. Do dyspozycji użytkownika pozostawiono niezbędne narzędzia potrzebne do szkicowania i modelowania, a dodatkowo w Xdesign znajdziemy eDrawings, które dodano w celu maksymalizacji możliwości współpracy z innymi użytkownikami.
– Xdesign znosi bariery pomiędzy kolejnymi etapami projektowania: szkicowaniem, rysowaniem, modelowaniem etc. – powiedział Kishore Boyalakuntla.

 

Xdrive doskonale spisuje się zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i komputerach stacjonarnych...

SOLIDWORKS Xdrive i druk 3D...

 

Pod tym linkiem http://xdesign.solidworks.com/ można zarejestrować się, aby wziąć udział w testowaniu wersji beta tego rozwiązania, można tam także znaleźć więcej informacji na temat nowej aplikacji DS SOLIDWORKS.
Jak słusznie zauważył jeden z komentatorów na Twitterze, SOLIDWORKS w połączeniu z Xdrive i Xdesign i pracujący w chmurze i na mobilnych urządzeniach, mocno wchodzi w coraz bardziej liczący się segment rynku CAD.

Polski ślad i CAD
Na zakończenie miały miejsce dwie prezentacje, a dokonali ich dwaj użytkownicy SOLIDWORKS: profesor Neil Gershenfeld z MIT i projektant Yves Behar. Obie prezentacje miały na celu zademonstrowanie, w jaki sposób inżynierowie i designerzy wychodzą naprzeciw wyzwaniom współczesnego świata.

 

 

Yves Bechar opowiada o współczesnych wyzwaniach stojących przed projektantami...

Źródło: DS SolidWorks, blogs.solidworks.com

 

Polecam obejrzenie krótkiego wywiadu z Yves Bechar (powyżej), a z satysfakcją dodam, że Yves Bechar współpracuje z polską, innowacyjną firmą zajmującą się produkcją mebli na indywidualne zamówienie; ale nie jest to produkcja jednostkowa, tylko seryjna, oparta o całe „typoszeregi” mebli i rozwiązań meblarskich, klient końcowy ma natomiast możliwość indywidualnego dopasowania mebli (wymiary, kolory, sposób wykończenia etc.) pod kątem swoich wymagań (i możliwości lokalowych). Więcej na ten temat można dowiedzieć się, odwiedzając stronę firmy „tylko” (https://tylko.com/pl/). Jedno z haseł reklamowych tej firmy szczególnie spodobało się mojej Żonie: „Dom zaczyna się przy stole” :)...

 

Personalizowane meble i seryjna produkcja? Można to pogodzić...

Producent mebli „tylko” korzysta także z augmented reality...

 

To chyba wszystko, jeśli chodzi o I dzień konferencji i pierwszą sesję generalną. Zachęcam do śledzenia Twittera CADblog.pl, każdego dnia trwania konferencji #SWW16, poczynając od godziny 15.30 naszego czasu, staram się zamieszczać na nim na bieżąco wpisy komentujące to, co dzieje się na scenie.

 


Dzień II

Puryści zwrócą uwagę, że w zasadzie był to trzeci dzień trwania konferencji, ale przyjąłem nomenklaturę używaną przez DS SOLIDWORKS: II sesja generalna, więc II dzień konferencji. Tradycyjnie – poświęcony społeczności SOLIDWORKS

I tak w pierwszej części zaprezentowano nowości MySolidWorks, SOLIDWORKS EDU, a także nowe aplikacje/serwisy: SOLIDWORKS Make i SOLIDWORKS Apps for Kids – ta ostatnia to chyba pierwsza od czasu pamiętnych „Cosmic Blobs” aplikacja pozwalająca dzieciom na projektowanie i modelowanie w środowisku 3D, a także – na wydruk gotowego projektu na drukarce 3D...


MySolidWorks
Suchit Jain (SOLIDWORKS Vice President of Strategy and Community) podkreślił, iż MySolidWorks.com stało się jednym z najbardziej użytecznych miejsc w sieci dla wszystkich korzystających z DS SOLIDWORKS. Ponad 700 sesji treningowych on-line, integracja z forum społczeności SOLIDWORKS, dostęp do wersji testowych on-line – to wszystko sprawia, że przygodę z tym systemem CAD 3D warto rozpocząć od wizyty właśnie tam –http://my.solidworks.com/#General, a potem – regularnie powracać.

Następnie Richard Doyle (dyrektor SOLIDWORKS User Group Network) wspomniał o tym, że w tym roku mija 20 lat od powstania grup użytkowników w San Diego i Seattle, a także ogłosił tegoroczne nagrody SWUGN.


SOLIDWORKS Make
Igal Kapstan (VP of Product Management for SOLIDWORKS Make) i Richard Friedfelt (CEO of ClearVision Optical) podjęli temat z pierwsze sesji generalnej, a dotyczący personalizacji produkcji. SOLIDWORKS Make ma wypełnić lukę powstałą między technologiami druku 3D i szybkiego prototypowania, a oczekiwaniami klientów. Reasumując, druk 3D pozwala na wyprodukowanie, fizyczne stworzenie czegoś unikalnego, ale do tego potrzebne są dane 3D.
Klienci ClearVision Optical wykorzystują platformę SOLIDWORKS Make do personalizacji swoich okularów (oprawek), nieżadko dzielą się swoim projektem z innymi na profilu FB, a wszystko to odbywa się jeszcze przed złożeniem oficjalnego zamówienia. Dzięki temu istotnie doświadczają (experience) uczestnictwa w procesie projektowania.

 

 

Źródło: DS SolidWorks, blogs.solidworks.com


SOLIDWORKS Apps for Kids
II dzień bez Marie Planchard? To byłaby niespodzianka! Marie Planchard odpowiedzialna w DS SOLIDWORKS za obszar edukacji, wspólnie z Chin-Loo Lama (Senior User Experience Design Engineer) zaprezentowały nową aplikację, czy może raczej platformę edukacyjną/projektową 3D dedykowaną najmłodszym i tym nieco starszym (dzieciom i młodzieży w przedziale wiekowym 4-14 lat). Aplikacja pozwala na stawianie pierwszych kroków i zdobywanie doświadczenia w czterech podstawowych obszarach: pomysł/idea, kreacja, realizacja/wdrożenie pomysłu i produkcja (druk 3D). Zachęcam do zarejestrowania się i wypróbowania (najlepiej z własnymi pociechami, młodszym rodzeństwem etc.) tej formy edukacji przyszłych projektantów i inżynierów: http://appsforkids.solidworks.com/

 

Źródło: DS SolidWorks, blogs.solidworks.com

 

Na scenę wrócił Suchit Jain, tym razem w towarzystwie Frederica Ramouille z Tethys Engineering. Jest to firma, która postawiła sobie za cel stworzenie platformy umożliwiającej związanie studentów kierunków inżynieryjnych z biznesem. Ale „związanie” w dobrym tego słowa znaczeniu: dzięki Tethys studenci uzyskują bezpłatny dostęp do profesjonalnych narzędzi inżynierskich (w tym CAD) i mają szansę zainteresować swoimi pomysłami ludzi świata biznesu, a także – zdobywać w ten sposób praktyczne doświadczenie. Czy jest to kolejna forma „drenażu młodych umysłów”? Tak długo, jak wszyscy uczestniczący w tym programie są zadowoleni, nie powinien budzić obaw :).


Od kosmicznej windy, przez piwowara, do bielizny
Na zakończenie II sesji generalnej uczestnicy mieli okazję poznać trzy „case studies” związane z pomysłami realizowanymi przy wsparciu oprogramowania DS SOLIDWORKS.

Pierwszy z nich to japoński projekt... kosmicznej windy, która pozwoliłaby na wynoszenie obiektów na tzw. niską orbitę, bez wykorzystania drogich rakiet nośnych. Na razie studenci i wykładowcy (the Japanese Space Elevator Association) zaangażowani w projekt z mniejszym lub większym powodzeniem są w stanie w ten sposób dostarczać „ładunek” na wysokość ok. 3,5 – 4,5 km, co i tak – biorąc pod uwagę stosunek wielkości i masy windy do transportowanych obiektów – budzi uznanie. Szansę na realizację docelowego projektu kosmicznej windy wynoszącej obiekty na wysokość 100 000 km w tym stuleciu (sic!) oceniają mniej więcej na... 50%.

Drugi, to zrealizowany z powodzeniem tzw. „starup”, którego celem było zaprojektowanie i dostarczenie na rynek... „robota piwowara”. Urządzenie „BrewBot” (przypominające skrzyżowanie barku, robota kuchennego, lodówki i szafki) automatycznie warzy piwo. I to w dodatku, w dowolnym smaku, komunikując się z właścicielem poprzez urządzenia mobilne (np. smartfon) i prowadząc za rękę przez cały proces wytworzenia złocistego trunku. Zaleta? Możliwość uzyskania w domowym zaciszu i bez specjalnego wysiłku, smaku piwa teoretycznie z każdego zakątka świata. Wada: cena 10 000 dolarów (sic!) za urządzenie (uczestnicy konferencji mogli skorzystać ze specjalnej promocji – 25% upustu).


Wreszcie trzeci projekt: firma Trusst Lingerie produkująca bieliznę damską, a konkretnie – biustonosze, i to dedykowane paniom oddychającym pełną piersią. Jak się okazuje, wykorzystując rozwiązania CAD 3D można zaprojektować biustonosz zapewniający większy komfort użytkowania i lepiej odpowiadający potrzebom kobiet, niż tradycyjne rozwiązania. Często na blogu (i profilu FB) podaję przykłady, jak można na nowo zaprojektować przedmiot codziennego użytku, którego – wydawałoby się – nie da się już ulepszyć.

 

Natomiast do historii konferencji SWW przejdzie zapewne wypowiedź Davida Pogue (Yahoo Tech Founder), który – rozmawiając z założycielkami Trusst Lingerie, powiedział, iż są „Steve Jobs of boobs” ;)

Na tym kończy się w zasadzie II sesja generalna. Kolejna, najbardziej wyczekiwana, przyniesie zapewne odpowiedź na pytania o tegoroczną listę „Top Ten Enhancements” i nowości SOLIDWORKS 2017.

Zachęcam do obejrzenia galerii zdjęć z II dnia konferencji na FB (link tutaj).

(ms)


Na skróty: | dzień I | dzień II | dzień III |
galeria zdjęć dzień I
galeria zdjęć dzień II 
galeria zdjęć z pawilonu partnerskiego (źródło: DS SolidWorks)

 

Share
 


 [ powrót na CADblog.pl | SWblog.pl ]

 



© Copyright by Maciej Stanisławski. Publikowane materiały są objęte prawem autorskim.
Przedruk materiałów w jakiejkolwiek formie tylko za wcześniejszą zgodą autora.  
webmaster@skladczasopism.home.pl. Opracowanie graficzne: skladczasopism@home.pl
SWblog.pl jest częścią serwisu CADblog.pl – tytułu prasowego  zarejestrowanego  w krajowym rejestrze dzienników i czasopism
na podstawie postanowienia Sądu Okręgowego Warszawa VII Wydział Cywilny rejestrowy Ns Rej. Pr. 244/09
z dnia 31.03.2009 poz. Pr 15934